Sick in the head!

Min rubrik stämmer rätt bra! Råkade ladda upp inlägget på fel blogg först. haha.
Idag har varit en fruktansvärt 
lång dag. 
 
Ville mest bara sova vidare när klockan ringde imorse. Det här med att ställa om tiden i början är faktiskt väldigt krävande. Hur som helst, första lektionen börja vid åtta imorse och sista slutade nu strax efter nio, så väldigt lång dag som sagt. Ska strax gå och lägga mig faktiskt. "Fett värt det!"  

För att sammanfatta hur lektionerna ser ut så sitter vi och lyssnar väldigt mycket, tittar på filmer & framförallt gör grupparbeten. Våran lärare råkar älska muntliga presentationer... något jag själv inte 
älskar lika mycket. Att behöva stå framför tavlan (flera gånger dessutom) och snacka inför en hel hög med människor man inte känner & dessutom på engelska. Men det är bara att bita ihop. Får erkänna att vi varit rätt gnälliga idag emellan åt och är vi inte det sitter vi mest och skrattar & folk stirrar på oss... som om "där är de där konstiga svenskarna" hahaha. Men personer från olika länder är väldigt väldigt olika. Det märks väldigt tydligt här. Både när det gäller språket, regler för olika länder, vad man äter, vilka tider man följer och ja allt det där. Jag bor t ex. med en tjej från Polen & en från Mexico. Det är ju folk från alla möjliga ställen här.
 
 Imorgon är det dags för vår lilla tripp till New York City äntligen!! lääängtar. 
Om vädret är lika fint som idag ska jag/vi upp på "the top of the rock" ,sen ska vi
shoppa, äta & allt sånt såklart & vad vi nu hittar på. haha. ni får se väl se 
helt enkelt.
 
Natti ♠

//"utsikten" från vårt sovrum //

// Dagen frukost! //

// Lunch! (skolmaten är ingen höjdare, frukosten är dock helt ok!) - Som ni ser blir det en hel del matbilder nu. Dels för att det inte finns mycket annat att visa förtillfället eftersom vi är på skolan liksom. Och för att maten här ÄR lite "annorlunda" (flottig..hahah!) som ni säkert redan vet //
 
// Kvällsmaten! Det är mycket friterat, mycket vitt bröd,massa ost & alltid läsk till maten som gäller här på skolan. Inte konstigt att man får lite ont i magen efter... //
 
// Fick en Cultural Care väska av min värdfamilj med bland annat en tröja i & vattenflaska, godis, tavelram, presentkort på starbucks och lite allt. Och bästa av allt, New york City trippen & "top of the rock" betalat. Wiie. //
 
// Och slutligen var jag tvungen att fota detta i affären igår! För er som inte redan känner mig och redan vet så älskar jag apelsinjuice. Jag dricker i stort sett bara juice när jag är hemma. Kan få i mig några liter på en dag, lätt! Anyway, här säljer de alltså juice direkt i kanna! Miljövänligt? Nja kanske inte? Men smart!? eh, jaaa!! //

Kommentera här: