I miss you everyday

Justja i söndags hade jag 8 månader här i USA, Kan ni fatta ÅTTA månader!! Shiiit. Käns helt sjukt, har gått så himla snabbt samtidigt som det känns som evigheter sedan jag var i Sverige nu. Jag har haft både mina bra & dåliga stunder härborta precis som alla andra och det är väldigt tufft vissa dagar men jag är såå oerhört glad att jag tog mig iväg hit och befinner mig här idag. Något man blir "bra" på som Au pair är ju iallafall att ta avsked. Sad but true. Så många gånger som jag sagt hejdå till människor som betyder så mycket i mitt liv med tårar i ögonen nu. När jag lämnade alla i Sverige & åkte hit, när Lisa åkte hem härifrån, när Michelle åkte hem, när Larissa flyttade till Colorado osv osv. och nu senast igår när jag lämnade av Frida med tårar i ögonen på flygplatsen som blivit en av mina bästa & närmsta vänner här. Man träffar så mycket nya & fina människor och tar avsked gång på gång. Men är såå tacksam för att fortfarande ha dessa personer i mitt liv även om det är på avstånd.
 
 
Börjar dock sakna min familj & alla där hemma lite extra nu såhär när det närmar sig juletider och allt! Tur att man iallafall har saker att se framemot. Om ynka en månad befinner jag mig i Florida i Miami nämligen!! Längtar längtar längtar. Om jag längtade till att fylla 18 för några år sedan & längtade efter att fylla 20 förra året, ni vet krogen, systemet & allt det där så är det ingenting emot hur mycket jag verkligen längtar och har längtat efter att fylla 21 år här i USA. Det kommer blii så braaa och att dessutom få fira det i Miami med sol, bad, fina vänner & festande, Kunde inte bli mycket bättre!! 
 
 
 

Kommentarer:

1 Amanda:

Snart är du hemma igen. Kommer gå fort nu. Som du sa så har du mycket att se fram emot. Jag finns här och väntar på dig här hemma. Ojojoj, va kul vi ska ha när du kommer hem. Saknar dig min fina vän! <3

2 lina:

Hej carro! Ser verkligen ut som att du har det grymt där nere och gjort världens bästa resa! jag är själv sugen nu på att göra något nytt men är ute efter en familj som har någon av föräldrarna som är svensk. finns det många sånna familjer där nere och har du några tips på hur jag kan finna dom? KRAM!

Svar: Hej vännen! :) Förlåt för jag inte svarat tidigare!!
Men jag har det verkligen hur bra som helst härborta och ångrar inte en sekund att jag åkte hit! Är du sugen att åka som au pair då eller för att göra något annat? :) Det finns en hel del svenska familjer här, både jag, Gabbi som jag umgås mest med & även Kristin som bor i Florida och jag kom hit ihop med har Svenska "värd mammor". Har träffat väldigt mycket andra svenska familjer här också så de är inte alls svårt att hitta! Men som sagt beror ju även på lite vad du tänkt göra i USA!:) Sedan skulle jag personligen inte rekommendera en svensk familj dock då jag själv känner rätt ofta att jag skulle åkt till en hel amerikansk familj istället. Men det är ju olika från person till person hur man känner över det, jag trivs ju trots det väldigt bra här! Har du några frågor eller fundering så hör av dig på fb så kan vi ta det mer där istället! Hoppas allt är bra med dig, puss!
Caroline Bengtsson

Kommentera här: