Saturday - hangover - NYC

Ja, så vaknade vi till slut upp efter en låång natt på klubben. Jag ska erkänna att jag varken var pigg, fräsch eller mådde speciellt bra... Jag har nog aldrig haft en värre baksmälla i hela mitt liv om jag ska vara ärlig. Funderar nästan på om någon lagt något i mina glas? Eller så var det just det där med att inte ha någon koll alls på hur många glas man egentligen fick i sig. Men jag tänker vara snäll och spara er detaljerna över detta faktiskt. Usch. 
 
Trots att jag mådde dåligt så ville jag ju givetvis inte bara ligga inne en hel dag, vi var ju i New York trots allt!!! Hemma i vanliga fall hade jag ALDRIG någonsin släpat mig upp ur sängen i det tillståndet... Men vad gör man inte liksom. Sedan kanske jag inte var den roligaste under hela dagen, men jag är nöjd över att jag ens tog mig ut & hade en bra dag dessutom. Under lördagen "turista" vi litegran, tog en sväng till "Sockerbit" en SVENSK godisaffär. (saknar svenskt godis såååå mycket!!) & sedan var vi även vid Carries trappa i Sex and the city & lite annat. Framåt eftermiddagen gick vi på Brunch, själva maten var väl inget överdrivet egentligen, men att sitta på en takvåning & bli bjuden på allt gratis var väl inte helt fel trots allt. Lite mat, lite drinkar & partymusik i solen liksom. Jag varken åt eller drack särskilt mycket dock vilket inte var så konstigt. Men jag hade det rätt bra ändå, supermysigt var det.
 
En tanke slog mig! Är rätt lätt att vara tjej & gå ut en helg i New York (i USA i överhuvudtaget egentligen) om du har promoter (säkert även utan eftersom killar betalar & bjuder på allt!!) och framförallt billigt att vara tjej!! Men självklart blir allt så mycket lättare om man har promoters. Alltså om man tänker efter... Det kostade inget att komma in på klubbarna, vi drack gratis hela kvällen, vi (eller Mimmi) fick till och med pengar av någon snubbe till taxi, vi stod med på "vip"-listan så allt gick så enkelt, vi fick gratis drinkar/brunch dagen efter, vi kunde gått & blivit bjudna på någon middag på kvällen med och sedan festat igen om vi ville. Snacka om nice!? Och nej, jag skryter inte om allt detta iöverhuvudtaget men det var bara en tanke som slog mig hur billigt & enkelt man kan leva här om man vill på helgerna & bara vara & leva livet liksom. Önskar såååå att jag var 21år redan nu!! Men det är ju lite skillnad på saker här mot Sverige förstås. haha, love it!
 
 

// Ännu en bild ut genom vårt fönster! //








// Vi bodde som sagt i Chinatown. Känns på allvar som vi var i Kina där ett tag... galet //



// De här parkeringarna tycker jag är lite spännande. De ser man rätt ofta här borta faktiskt... Detta är alltså för att få plats med fler bilar. Och ja det kan ju behövas här där det är så trångt överallt. haha. Smart! //

// Sockerbit ♥ BÄSTA //





// Carries trappa - dörr. Ja, så såg den ut? Inget mer med det liksom. haha //



// Behöver jag säga en gång till att jag älskar New York!? //


 
// Självklart sätter han sig precis brevid mig & blandar... Jag som helst inte ens ville känna lukten! //


// Ni ser ju själva hur sugen jag var på att dricka något... hahaha! den bjuder jag på! //
// Mimmi & Gabbi! sötisar //



// Mimmi, Gabbs, Kristin //
Jag, Malin & Alex //

 

Kommentera här: