New York with my little sister

Som ni vet har min syster varit här precis och därför har jag inte bloggat!
Så nu gör jag det igen & kommer med en drös inlägg på en gång istället! Sorrry
 
Så på fredagen tog jag alltså mitt pick & pack satte mig på bussen och for iväg till New York. Ska jag vara helt ärligt vart det inte min turdag riktigt heller den dagen. Orkar inte gå in på detaljer, men slutligen stod jag iallafall på flygplatsen i New York där jag äntligen mötte upp min lillasyster, Som jag saknat henne!! Fredagen gjorde vi inte så mycket mer eftersom klockan var mycket när vi äntligen var på hotellet & vi båda var rätt trötta, Michelle lite tröttare än jag kanske. hehe.
 
På lördagen gick vi på Brooklyn Bridge, tittade ut över Manhattan Bridge, frihetsgudinnan & resten av New York. Underbart. Vi gick en sväng inne i China Town. Vi åkte sedan till Central Perk (inte pArk utan pErk), för alla er som sett V.Ä.N.N.E.R vet att det är fiket de alltid hänger på! Och eftersom Vänner i år har 20 årsjubileum höll de fiket öppet i NYC under en månad med alla orginal saker från serien, vi hade tur att hinna se det samma dag som det även stängde. Att komma in var inte lika lätt just för att det var stängningsdag, sjukt mycket folk. Vi fick nöja oss med lite bilder från utsidan, en bild på "röda mattan" & kika in utifrån. Men bara att ha sett det känns bra nog det! ♥ + att vi fick varsin "gift-bag", coolt! Vi var sedan på Forever 21 mitt i natten & shoppade, kollade in Broadway & Times Square. Det är rätt häftigt, klockan 1 på natten sprang vi runt o shoppade & det var fullt med folk överallt även så dags. Det är annat mot den lilla hålan man bor i hemma i Sverige. haha. Även annorlunda mot DC får jag väl lov att säga. I love New York. 
 
Söndagen åt vi hotellfrukost (finns det något bättre?) & rörde oss sedan mot Top of the rock, vi åkte till Battery park där vi tittade en snabbis på frihetsgudinnan, vi tog en promenad i Central park, besökte grand central, osv. osv. Minns knappt allt, var en helt full proppad helg!

Resten får ni i bilder istället: 
// Manhattan Bridge // 
 
 
// Brooklyn Bridge //
// Systeryster! //
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
// Nepp, jag var för lat för att faktiskt redigera bilderna då de faktiskt är väldigt många. Så här får ni se! Jag har införskaffat mig en "Selfie-stick", lite små löjligt och kanske inget jag skulle använda massor hemma men här borta vid tillfällen som dessa är den ju helt perfekt & jag bara älskar den för att vara ärlig!!! Sen blir det såklart finare om man faktiskt klipper bort själva pinnen från bilden! & kanske även jackan mellan mina ben? Hahaha. Hur som helst, jättevärt köp enligt mig! //
 

// Hittade lite roliga effekter lite här & där i NewYork på snap, hehe //
 
 
// Självaste Central Perk //
// Alltså älskade V.Ä.N.N.E.R som jag kunnat utantill i så många år som jag kan minnas trots att det är 10 säsonger & aldrig tröttnar på att somna till VARJE kväll, bästaaa ♥ //
 

// En liten present från central perk fiket & så shopping sisådär 1 på natten! //
 
// Times Square, bästa stället på natten precis som på dagen! //
 
 
 
 
// Top Of The Rock, blåsigt & fint! //
 
 
 
 
 
 
 
 
 
// Blir så himla fina bilder när man tar med kamera istället för telefonen. ååh ♥ //
// rockefeller center ice skating, har ni säkert sett i filmer någon gång? Sanningen är... Det är pyttelitet mot vad man kan tro i verkligheten! //
 
// Ännu ett känt ställe från filmerna! --> grand central station! //
 
 
 
// Frihetsgudinnan //
// Central park //
 

Kommentera här: