Thanksgiving is coming!

Så har det gått sisådär en vecka igen då så här får ni ett långt inlägg igen.
 
 
Senaste veckan har jag haft lite allt möjligt för mig och jobbat som vanligt såklart.
I torsdags åkte jag & Angelica på Yoga, i fredags var jag ledig så då åkte jag, Angelica, Frida & Gabbi till några butiker & kikade lite bara. Kvällen spenderade sedan jag & Angelica hemma hos henne. Hon bor i ett så himla stort & fint hus, det känns verkligen sådär sjukt stort & amerikanskt som på film. haha. Älskar även att hon har en vovve man kan gosa med! Vi var också en sväng till gymnastikhallen för att hämta ett av henne värdbarn, så himla roligt & se lite äldre ungar köra gymnastik här med. Saknar mina gymnaster & hallen därhemma så himla mycket vissa dagar!! Sedan har jag även gymmat varje kväll ett par timmar senaste veckan också, känns skönt.

I lördags hade min värdfamilj folk över på middag och Angelica kom över och hjälpte mig passa alla barnen när vi väl slutat hade vi planerat att dra ut och göra något, men sega som vi är fastna vi hemma i soffan istället, slöisar. I söndags åkte vi en sväng till Georgetown & tog en powerwalk, vi hade runt 20°c förra veckan, så väldigt skönt väder. Nu har kylan hittat hit & vi fick den första snön idag! Ooops. Men vädret skiftar hej vilt här så värmen kan lika gärna va här igen om några dagar, vem vet!I söndagskväll hade vi luciaövning, så himla mysigt! Ger en verkligen julkänsla & dessutom har vi en hel hög bra brudar i vår grupp. Älskar att lära känna nya människor! 

I måndags tog jag & Gabbi med oss Alice till IKEA bland annat och åt lite & bara gick runt och titta, när man kliver in på IKEA känns det som att vara tillbaka i Sverige igen, I like. Alice kräktes inne på IKEA vilket kanske inte var lika mysigt, kom från ingenstans men tack o lov så var hon pigger direkt efter igen. Igår så tänkte jag & Gabbi ta ungarna till National Harbor & barnmuseét men det krånglade med bilbarnstolar/bil så slutade med att vi gick med barnen till lekparken & åt sedan lunch på Cheesescake factory, mums!! Var på gymmet i 3h i måndags & sedan igår fick jag för mig att cykla i 1,5h innan Yogan, idag skippar jag gymmet, har världens träningsvärk & sjukt trött, får se om jag hinner ta mig iväg imorgon under dagen.

 
Denna vecka händer det en hel del grejer här nämligen!
Imorgon är det Thanksgiving. En högtid som vi skiter fullständigt i hemma i Sverige men som firas här och mer eller mindre går ut på att äta. Så imorgon blir det Turkey & jag LÄNGTAR faktiskt, känner på mig att detta är en dag jag kommer älska!! Så imorgonbitti jobbar jag några timmar, sedan blir det gymmet & sedan thanksgivingdinner då även Angelica kommer över. På fredag är det Black Friday, tjoho! Så vid 12slaget planerar vi att stå redo vid portarna för att shoppa, återstår att se! Men ja, black friday är den dagen om året då de har stor stooor rea i alla butiker! NICE!  På fredagkväll ska vi iväg ett gäng au pairer på ännu en Thanksgiving dinner hemma hos Angelica. På lördag ska jag, Frida & Gabbi laga svenskmiddag, kanske dricka något & förmodligen dra ut också, har inte festat sedan Michelle var här nu, men får se om jag bryter det till helgen eller ej. Sedan på söndag blir det en lugn dag, 1:a adventsmys & luciaövning. Saker blir ju aldrig riktigt som planerat så hur denna helg helt kommer se ut återstår väl att se!
 
Julen närmar sig & efter denna helg kommer det att synnas ännu mer eftersom Thanksgiving är över och det är dags att börja juldekorera, jag är galen i julen så ska bli helt underbart!! Så himla mysigt. Redan nu kan du se julbelysning lite överallt, de spelar julmusik 24/7 på en radiokanal här, vi övar till lucia, jag har bakat lussebullar, ser på julfilmer givetvis de går på tv:n hela tiden & snart kommer det ännu mer. Detta kommer bli en jul utöver det vanliga utan tvekan, jag längtar!!
 
Nej, nu ska jag röra mig iväg till Angelica för myskväll med henne & en fransk tjej! Puss.
 
 


// Dinner //

// Vi försökte få igång tv-appareterna i Angelicas tv-rum. gick sådär!
hahaha. (de va visst trasiga...) //
// Angelica har en labbe, bästaste ♥ Älskar att leka/mysa med vovvar. //

// Passa en hel hög med ungar! //

// Georgetown! //



 
 
 
// PowerWalk - Georgetown! //

// IKEA //











// Alice - Caspian //

// Cheesecake factory //

// Haha, Gabbis värdbarn Tristan vill alltid hålla mig i handen, såå himla sööt. Han är nog lite småkär i mig? Eller så är jag lite småkär i honom? hahaha, sötaste ungen! //

// Tristan & Alice //
// Hemmabygge! - Snart dags för Advent! //
 


// Som sagt vädret är lite upp & ner nu! //
// Jag & Edith pysslade lite //

// Napkins rings for tomorrow at Thanksgiving! // 
 

Kommentera här: