9 days

9 dagar kvar tills jag sitter på ett flygplan påväg till andra sidan landet, har fortfarande svårt att ta in det. Känns verkligen inte som jag varit här i USA i nästan ett år redan. Jösses! Jobbar måndag till torsdag denna vecka och sedan är jag KLAR här. Är sedan ledig några dagar vilket är himla skönt så jag har tid att packa osv. innan jag nästa onsdag sitter på flyget. Har lite småpanik över att jag inte fått några flygbiljetter ännu dock, men hörde från en annan Au pair att hon inte fick de förrän 3 dagar innan så får väl ha tålamod. Denna vecka har jag & Gabbi varit ute 4 gånger på olika barer. Haha, vad hände? Nej, men vi har viserligen inte druckit för mycket för det bara mest gått ut på kul för att träffa människor osv. Vi har hunnit med att kolla in flera barer i Clarendon, varit på en klubb i Georgetown och även DC. Nattlivet här är inte alls tokigt trots allt! Sov hos Gabbi hela denna helgen dessutom. Skulle egentligen åkt till New York över helgen men vaknade upp helt täppt, jättehängig & är rätt säker på att jag hade feber dessutom så blev kvar här till slut. Åt brunch igår med Océane, Hind, Gabbi & Sarah och sedan tog Gabbi och jag en promenad till Georgetown (ca 30 min promenad bort) i solen. Har även hunnit med en sväng till National Harbor. Haft en rätt bra vecka & helg trots att jag dragit på mig en ordentlig förkylning och inte känt mig helt hundra.


Nu blev det visst väldigt mycket matbilder... haha!
// Alice på gymnastiken //

// Middagen i torsdags - förrätt //

// Ännu mera förrätt //
// Huvudrätt //
// Efterrätt //
// National Harbor // 
// Middag på Vapiano //
// Världens godaste thaimat. Undra hur ofta vi ätit där senaste tiden! //
// Georgetown //
// Som jag kommer sakna den här tjejen! //

Kommentera här: