quick update

Insåg hur lite jag egentligen bloggar om själva "Au pair livet" , men efter att ha varit Au pair i nästan två år nu känns det som min vardag helt ärligt är väldigt ointressant att skriva om. Idag gick jag t ex. upp kl. 6:30 gjorde frukost till barnen & gjorde de redo för skolan. Efter skolan har de gjort läxor, lekt, spelat spel, kollat tv osv. & jag har lagat mat. Så ser de flesta dagarna ut. Sen har de förstås lite aktivieter ibland med. Inte super intressant att läsa varje dag? Men ändå värt att komma ihåg att jag/vi jobbar faktikst även när vi är här & lever inte bara livet hela tiden. Vår fritid är dock helt underbar och jag kan inte klaga ett dugg. Är även så lyckligt lottad som hittat en så himla bra familj min sista tid & jag kunde inte vara gladare!! Känns lite sorgligt att jag snart lämnar & undviker tanken så mycket som de går. Samtidigt som barnen gör mig helt oxtokig & galen ibland...(Stor skillnad på att ta hand om killar & tjejer!) Blandade känslor vissa dagar. Denna vecka jobbar jag även sena kvällar & ska även jobba på lördagkväll.
Gör mig dock inte så mycket faktiskt. 

Vad har annars hänt denna vecka då? 
Jag har varit väldigt yr & snurrig...Skulle gissa på att jag har något virus som spökar? Har vilat för det mesta hela veckan & inte kunnat träna eller något, tyvärr... Jag & Malin har iallafall varit iväg och handlat lite julklappar både i tisdags & idag. Kan inte fatta att det är december & snart jul. Har NOLL julkänsla än så länge. Ingen snö & palmer runt omkring än, känns lite konstigt. Dock börjar äntligen julpyntet komma fram här hemma. ♥ Helgens planer är ännu väldigt oklara, beror på väder, jobb osv. så det återstår att se. Nu ska jag krypa ner i sängen, kolla Sunes jul & sedan sova tror jag. 

Puss!
 
- Får räcka med en bild från i tisdags när jag & Malin lunchade på Tomatina denna gången - 

Kommentera här: