Stanford Vs. Berkeley - Football

Blir väldigt mycket tjat om att jag "snart ska hem" & "inte vill" ibland känner jag. Lite det enda som går runt i mitt huvud just nu. Men men.. Har ju glömt att uppdatera om Fotbollsmatchen. Amerikansk fotboll vill säga alltså! Världens bästa Moa hade fixat de bästa biljetterna man kan tänka sig helt gratis åt henne & mig.
Vi satt brevid hejarklacken & precis bakom Stanfordsspelarna. Det var så grymt roligt. Går inte att beskriva vilken stämning det är. Detta var dessutom en College match. Vi "Tailgatea" innan. Betyder att man "förfestar" utanför matchen iprincip innan den börjar. Vi hade jättehärliga människor brevid oss där vi satt som dela ut godis, skrek konstant & körde high five varje gång Stanford gjorde Touchdown. Det var fullt med cheerleaders, en stor orkester & maskotar. "Som på film". Hur häftigt som helst. Dessutom bästa matchen på året som de kallar för "The big game". Så himla coolt. Efter matchen mötte vi upp Hilda, Austin & Hanna. Efter att ha yrat runt efter deras bil en lång stund mötte vi sedan även upp Elsa. Bra kväll som slutade med sleepover hemma hos Mois. Dagen efter rörde sig jag & Moa in till SF där vi mötte upp Malin. Shoppade lite & tittade sedan på när Disney tände julgranen och sjöng nere vid Fisherman's. Mysis. 

 









 

Kommentera här: