The last week

Har inte haft så mycket intressant att skriva eftersom mina dagar
mest bestått av att ligga i sängen & inte kunna röra mig.


I måndags började jag faktiskt jobba lite smått. Passade Alice några timmar & på kvällen kom Angelica över hit. Sedan var jag ledig i tisdags, då tog jag mig ut ifrån huset för första gången på en vecka. Jag & Angelica tog en sväng till Tyson's & åt även på T.G.I Fridays. Helt slut när jag kom hem & orkade inte prova eller köpa något i affärerna heller. Efter det åkte jag över till Casey en sväng, blev inte så länge det heller.

I onsdags jobbade jag några timmar igen & på kvällen åkte jag med Gabbi till Panera. Torsdagen jobbade jag hela dagen & tog det bara lugnt hemma på kvällen. Gick och la mig redan innan 8 på kvällen, haha! Helt slut. Är nog inte helt återstäld ännu. Har dessutom åkt på världens tandvärk med en visdomstand jag inte orkar med. Urk.

Igår var jag ledig igen, så jag sov ut ordentligt, sedan plockade Gabbi upp mig & vi åkte till Tysons en sväng, behövde bland annat köpa pressent till lillan som blir 3 år nästa vecka! Skulle sedan ta en Uber (Uber är ungefär samma sak som taxi, men man beställer de direkt via deras app & det är billigare/smidigare. Jätte populärt här!) från Gabbi till Georgetown där jag skulle möta upp Frida, Angelica & Sigrid för avskedsmiddag för Sigge. Men min telefon är totalt kass & dog trots att batterit inte va slut. Taxichauffören släppte av mig på fel ställe & jag var helt lost. Fick inte tag på någon ny bil heller, det var storm & svinkallt. Gick runt någonstans mitt i DC i över 1 timma tills jag kom fram till ett hotell jag gick in på & fråga om vägen till närmsta metro. Fick sedan gå 30 min till till metron, byta metro 2 gånger + buss. Så efter nästan 2,5 timmar ute i kylan var tillslut hemma & fick skippa avskedsmiddagen. Med tanke på att jag inte ska anstränga mig eller gå långa sträckor just nu kan ni ju tänka er hur pigg jag var när jag tillslut var hemma...Så himla irriterad dessutom. Somnade nästan direkt & idag har jag vart iväg på museum "kurs" i DC. Har ju 2 credits kvar att ta & man får 0.5 poäng för varje gång man går till ett museum & sedan svarar på 60 frågor. Väldigt lamt, men det var gott om andra au pairer så vi hitta några andra rara tjejer som vi tog hjälp av så det gick ändå smidigt! Nu ska jag bara göra detta 3 helger till, "tjoho". Blev även lite mat & shopping efter det & nu är jag tillbaka hemma igen! 


// Vart dålig på att ta bilder senaste dagarna igen! Men såhär ser det iallafall ut i de flesta affärer just nu såhär inför alla hjärtans dag. (deprimerande) //

Kommentera här: