Winter is coming (?)

Förra tisdagen var det alltså konsert i DC, hur grymt som helst!!
I onsdags jobbade jag i vanlig ordning & sedan åkte jag och Frida till Tyson's Mall och kollade in Zara (butiken) som äntligen öppnade nu efter över ett år av väntan säkert (?). I torsdags efter jag slutat kom Gabbi hit & vi lagade lite mat ihop och åt lite innan Angelica dök upp och senare även Frida, tog bara en lugn kväll hemma hos mig! På fredagen var jag ledig, slöade mest för att va helt ärlig, framåt kvällen åkte jag & Angelica iväg och träffade 3 andra svenska tjejer & åt mat på någon restuarang. Super mysigt ställe faktiskt & alltid kul att träffa nya människor. Efter det åkte jag & Angelica hem till mig och tog det lugnt, haha vi var på världens flamsigaste humör!! love it. Sov även borta, mysis.  Sedan på lördagen åkte vi på jakt efter en jacka åt Angelica vid Montgumery mall och framåt kvällen lagade vi tacos & passade barnen. Då blev det Pocahontas & popcorn framför tv:n. hehe. I söndagskväll var vi även iväg på årets första luciaträning eftersom jag bestämt mig för att vara med i luciatåget här i DC tillsammans med ett gäng andra svenskar iår. Nej, de firar inte lucia här eller vet vad det ens är tydligen? Men här finns det gott om svenskar så det löser sig ändå. Jag kan ju inte direkt sjunga superbra egentligen, haha... men det är kul att träffa lite nya au pairer och andra människor och få lite julkänsla. Bara mysigt helt enkelt. 
 
Ungefär så har väl den senaste veckan sett ut?.. Har även sovit sjukt mycket senaste tiden, Herregud i söndags sov jag i nästan 14h, helt sjukt ju? Vet inte vad det är med mig men antar att sånt är ok ibland. Har även hunnit med att skypa med familjen därhemma lite i helgen. Vissa dagar saknar jag de sååå mycket. Vill också se på julfilmer, bråka med hunden & allt det där. haha. Igår jobbade jag & var även på Tyson's en liten stund med Gabbi medan Alice sov. Igårkväll drog jag till gymmet med Frida & Gabbi. Idag har jag varit ledig under dagen, vilket betyder att jag sov väldigt länge...IGEN (skärpning!!), skypade lite med Ronja, lagade lite att äta & sedan gymmade en sväng. Cyklade 3mil på gymmet idag. Woho! Måste gymma ordentligt nu igen känner jag eftersom det trots allt är Thanksgiving snart, som mer eller mindre går ut på att bara äta äta äta, haha nice! Och sedan jul dessutom. Lär bli en hel del att äta framöver helt enkelt. Men vad gör det? Som jag längtar till julen alltså, bästa tiden på hela året, underbart!! ♥♥
 
// Inte länge sedan man kunde gå i linne & idag var det till och med minusgrader. USCH! Men nästa vecka ska de visst bli runt 20°+ igen, håller vi tummarna för! Nog för jag längtar till julen men kylan klarar jag mig utan //

// Dagens frukost/lunch //
// Vart så himla dålig på att ta bilder senaste tiden men här har ni en bild på luciagänget! //

Kommentarer:

1 ɑ n n i k ɑ:

Mums!

Kommentera här: