Under the sea

Helgerna går alldeles för snabbt och vi försöker få ut så mycket det bara går av varje helg!!

I fredags jobba jag ett par timmar, åt lunch i Tahoe med min värdmamma & ungarna och begav mig sedan hemåt över helgen. Fredagkvällen spendera jag hemma hos Anna. Hur mysigt som helst, vi satt ute sent på natten & bara prata om allt mellan himmel och jord. Runt sisodär ett på natten hörde vi konstiga ljud...låter skittöntigt men vi trodde på riktigt någon gjorde inbrott så vi höll andan och sprang upp på övervåningen. Jag vågade absolut inte åka hem och vi vågade knappt somna. Vi planera alltså hur vi lättast skulle kunna rymma ut genom huset, hade våra saker låg redo & sov med kläder på och bilnyckeln i handen hela natten. hahahahaha, det var faktiskt mycket läskigare än det låter & ni måste liksom se hur hon bor osv. med. Sen får man ju faktiskt ha vapen i detta landet & vi låser aldrig dörrarna på nätterna heller. 

På lördagen åkte jag över till Malin och vi tog färjan in till Fisherman's Wharf i SF där vi gick runt ett par timmar. Spelade spel, hitta ett fotobås, Malin köpte ett halsband för ett par tusen (Sjukt!!) & vi gick även till "The Aquarium of the bay" där vi tittade på fiskar osv. Faktiskt ascoolt då allt vi såg där inne är saker som lever precis utanför i vattnet här i SF också. Vi åkte efter det hemåt med färjan igen och sedan vidare för thaimat på en uteservering då även Anna joina oss. Mums!! Efter det blev det jacuzzi & mys hemma hos mig innan Anna rörde sig hemåt och jag & Malin somnade.

Skypade lite med familjen på söndagmorgonen innan jag & Malin beslutade oss för att ta en dag på stranden. Packade ihop våra saker och tog en tripp till Stinson Beach. Parkering fick vi dessvärre leta efter i över en timme... Men vädret var helt perfekt denna helg. SÅ NICE!! Jag & Malin satt och diskutera när vi senaste hade regn vilket vi inte ens kan minnas...lite komiskt jämfört med hemma i Sverige. Älskade Cali.  Efter det åkte vi hem & grillade lite innan det var dags att packa ihop och bege sig mot Tahoe ännu en vecka. Pratade med Gabbi nästan hela bilresan så gick fort!
 
 
 
- En bild från Annas snap var visst allt jag hade från denna kväll - 
- Färjan in till San Francisco - 
- Golden gate - 
- Fisherman's Wharf -





- Neeeemoooo - 


 
 

 
- Coolaste på hela stället! Uttrarna!!! - 
- Klappa rockorna & leopard-hajarna fick vi med! - 
- "Under the sea " - 



- Som ni ser var Malin en bättre fotograf än jag! - 



- Och här i lever alla dessa djur alltså på riktigt - 
- Malins äkta lilla pärla - 


- Detta förtjäna vi på båten hem -
- Thaifood in my heart! - 

- Stinson Beach - 
- Önskar utsikten gjorde sig mer rättvis på bild...telefonkameran räcker inte alltid till - 

Kommentera här: